X
تبلیغات
*** به وبلاگ تقویت نیسان پاترول خوش آمدید ***

به وبلاگ تقویت نیسان پاترول خوش آمدید

صفحه اصلی        تاریخچه نیسان پاترول        در باره ما        تماس با ما

تقویت (تیونینگ) نیسان پاترول MQ 160
NISSAN PATROL MQ 160 TUNE UP
 

به نام خدا

   دوستان عزیز صدایی که در زمینه وبلاگ قرار داده ام صدای موتور نیسان پاترول مینی است... در واقع صدای موتور آقا گرگه ی خودمان است...  ابتدا صدای دزدگیر، بعد دستگیره درب و بعد صدای استارت خوردن و فشار پدال گاز... چند ثانیه ی آخر که تقریبا ساکت است صدای کارکرد درجای موتور است که چون ضعیف است خوب ضبط نشد و باید حجم صدا را افزایش دهید تا بشنوید... .

   برای بازپخش روی دکمه ی "پخش" مدیا پلیر کوچکی که به انتهای منوی وبلاگ اضافه کرده ام کلیک کنید... امیدوارم همه ی دوستان به خصوص پاترول بازان عزیز خوششان بیاید... .

سلام دوستان عزیز... طاعات و عبادات قبول... .

   دوست عزیزی نوشته اند :

با سلام متشکرم که جواب دادی ببین دوست عزیز اگه مولکول اب شکسته بشه یعنی اب تجزیه شده وتبدیل به گاز شده وازمولد خارج شده پس باید اب کم بشه در غیر اینصورت اگه سود خاصیتش را از دست بده طبق گفته شما میشه اینجوری گفت که:
سود در ترکیب با اب به صورت یونهای مثبت na و منفی oh تفکیک میشه ودر طی زمان کار مولد سود oh اش تجزیه میشه وسدیم دراب به صورت محلول یا رسوب باقی می ماند
دوما مولد در موقع کار گرما تولید میکند این خودش باعث بخار اب و سود میشه
سوما من کی از شما اموزش حواستم؟ تو سایتهای خارجی ساختش کاملا توضیح داده شده شما قبل از اینکه برای خرید پاترول مشاوره بگیرید (در یکی از سایت ها)من نقشه هاش را داشتم منتها چون شما قبل از من ساختید خیلی خوشحال شدم و خواستم از تجارب شما استفاده کرده باشم( تربیزلی قارداش فرشید خان)اما در مورد خودم دیپلم اتو مکانیک کارشناسی حرفه و فن متخصص الکترونیک
تعمیرکار دستگاههای الکترونیک تراشکار و پاترول باز

   خوب دوست عزیز و استاد گرامی شما که خودتان سازنده هستید و نیازی به راهنمایی من ندارید فقط یک نکته عرض می کنم که اگر طرح و نقشه و ابزار و لوازم درست باشند هیچکدام از مشکلاتی که فرمودید پیش نخواهد آمد... .

   کم شدن آب فقط و فقط در اثر تبخیر شدید خواهد بود که برمیگردد به طراحی غلط و در مولدهایی که ما ساخته ایم تبخیر بسیار جزیی و قابل صرف نظر است که آن میزان جزیی هم  با تمهیداتی دوباره تبدیل به آب میشود ... .

   توجه داشته باشید که از شکستن مولکولهای مقدار بسیار کمی آب مقدار نامتناهی گاز تولید می شود و این پروسه با عمل تبخیر متفاوت بوده و حتی با گذشت زمان زیاد با چشم قابل تشخیص و ردگیری نیست... .

   از دست رفتن خاصیت سود به علت کیفیت آن می باشد و اگر از سود گران قیمت مثلا کیلویی سی هزار تومانی و بالاتر استفاده کنید و  همچنین اگر از آب مقطر استفاده کنید طول عمر محلول زیاد خواهد شد که من از سود صنعتی کیلویی دوهزار تومان و آب شهری استفاده می کنم و هر ۷ الی ۱۰ روز محلول را تعویض یا تلغیظ می کنم... .

   در مولد ساخت ما محلول گردش دارد به همین خاطر رسوب ته نشین نمی شود و همچنین گاز خروجی تصفیه شده و عاری از بخار آب و هر ناخالصی دیگری است... .

   در اینکه شما دوست عزیز از بنده واردتر و آگاه تر هستید هیچ شکی نیست و من شما را استاد خودم می دانم... عرض کردم هر سوالی داشتید در خدمتم و نگفتم که قصد آموزش دارم... بله در اینترنت کاملا توضیح داده شده و نقشه های زیادی هست... .

   این هم نمونه ای از مولدهایی است که من ساخته ام  حمل بر خودستایی نشود اما با تکیه بر تلاش و کار مداومی که داشتیم با کمال اطمینان عرض می کنم که هیچ ایرادی ندارد و از نظر کیفیت و کارکرد کاملا بی رغیب است.

  

با تشکر فرشید نیکپوری

  

+ نوشته شده در  دوشنبه سی و یکم مرداد 1390ساعت 2:58  توسط فرشید نیکپوری  | 

 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... شهادت حضرت علی (ع) را خدمت شما عزیزان تسلیت عرض می کنم... .

   چند روز قبل نوشته بودم که قرار است یک جعبه دنده ی شش دنده در تعمیرگاه جنرال روی مینی پاترول نصب شود و من نتایج را خواهم نوشت... البته تا قبل از این مورد تعداد زیادی جعبه دنده برای لندرور و پاترول در تعمیرگاه جنرال نصب شده و همین الان هم کار تعویض جعبه دنده های یک لندرور و یک مینی پاترول در حال اجرا است ولی خوب این موردی که می نویسم موردی است که من از نزدیک در جریانش بودم... .

   بنا بر دلایلی نشد عکس بگیرم اما خودروی مورد نظر را دیدم و با مالکش صحبت کردم... .

   مینی پاترول مورد نظر خودرویی تمیز و زیبا بود که در حد مطلوبی هم برای ظاهر و باطنش هزینه شده بود... زیاد وارد جزئیات نمی شوم و می روم سر اصل مطلب :

   تاثیر اصلی بیشتر در جاده ی کفی ( صاف ) مشهود است که خودرو را تا سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت هم می شود راند... در باقی شرایط  جعبه دنده ی شش دنده کماکان مانند پنج دنده عمل می کند و کما اینکه مالک محترم خودرو هم فرمودند که برای سربالایی از دنده های یک و دو استفاده می کنند... .

   نکته قابل توجه بعدی کاهش چشمگیر صدای موتور در دورهای بالا است... موقعی که ماشین استارت خورد و خواست از سربالایی ملایم مسیر تعمیرگاه شروع به حرکت کند صدای غرش همیشگی موتور پاترول به گوش می رسید.  البته منطقی است که در سرعت های بالای ۸۰ کیلومتر بر ساعت با استفاده از دنده ی پنج غرش موتور کاهش یابد... اما نکته اینجا است که با تعویض جعبه دنده معجزه ای در پاترول رخ نمی دهد و فقط در جاده کفی تاثیر بسیار خوبی دارد... .

   مالک محترم خودرو هم بیان کردند که در اتوبان کسایی تبریز حسابی گرد و خاک کرده اند و با سرعت ۱۸۰ الی ۱۸۵ کیلومتر در ساعت حسابی زده اند توی ذوق یک پراید که می خواسته از خودروی ایشان سبقت بگیرد... .

با تشکر - فرشید نیکپوری

 

+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام مرداد 1390ساعت 11:50  توسط فرشید نیکپوری  | 

 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... طاعات و عبادت قبول درگاه حق انشاالله... .

 

یه مقدار فونت مطالب رو تغییر بده که باعث جذب خواننده بشه واز خوندنش خسته نشه

   والله دوست عزیز دو نوع قلم بیشتر ندارد بلاگفا... باز شما بنویسید چطور قلمی مد نظرتان هست اگر شد به روی چشم...  از محبت های شما دوست و سرور گرامی بی نهایت سپاسگزارم... .برای شروع کمی درشت تر می کنم قلم را... ؟؟؟

 

مهندس مکانیکی؟

   نخیر... کارشناسی نرم افزار، کارشناسی زبان انگلیسی و فوق دیپلم فن آوری دارم... در حال حاضر هم فیزیک می خوانم

اهل تبریزی؟ بله

 

مصرف آب مولد چه مقداریه مثلا در صد کیلومتر حدودا چقدر میشه و آّب مولد را بعد از کم شدن بادست پر می کنی؟یا پیش بینی کردی این مصرف و کم شدن سطح آبرا؟

   محلول آب و سود حد اقل یک هفته دوام دارد و آب کم نمی شود بلکه سود که کاتالیزور است خاصیت خود را از دست می دهد... اگر دستگاه نشتی نداشته باشد آب کم نمی کند... .


بخارات سود سوز آور و آلومینیم میانه خوبی ندارند باعث خوردگی سر سیلندر پاترول
میشن اینو چه میگی؟

   والله متوجه منظورتان نشدم... بخارات سود سوز آور که نداریم... مولکول آب شکسته می شود... به دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن... سود هم اگر بخار شود خروجی توسط یک قسمت از دستگاه به نام "bubbler" تصفیه می شود. همچنین توسط فیلتر هوا و فیلترهای تعبیه شده روی شلنگ خروجی... .

 

اگه جوابشو دادی درست حسینی منم یه راه دیگه کم کردن مصرف پاترول را که نمیدانی بهت میگم خودم میخوام اگه وقت داشتم یه دونه مولد واسه پاترولم بسازم

   دوست عزیز هر سوالی دارید بپرسید بنده بدون نیاز به قسم و آیه در خدمت همه شما عزیزان هستم و نیازی به معامله نیست... روش ساخت را ننوشته ام چون تجارب خوبی در زمینه آموزش از راه دور ساخت مولد نداشته ام و همیشه دوستان با دردسر مواجه می شوند... ولی دوستانی که قصد ساخت دارند، توصیه نمی کنم اما تمام و کمال در خدمتم... .

 

 با تشکر - فرشید نیکپوری

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام مرداد 1390ساعت 1:31  توسط فرشید نیکپوری  | 

 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... .

   مطلب زیر را از از این لینک خواندم... جالب است... .

   دوستان سلام
ميخوام يه محلول بسيار ساده رو بهتون معرفي كنم كه اگر به لاستيك هاي پاترول هايتان بزنيد فكر مي كنيد كه يك نفر يك ساعت لاستيك هاي ماشينتون رو با مواد شوينده شستشو داده!البته چون لاستيك هاي پاترول بزرگه خيلي قشنگ و شيك در مياد!
روش تهيه: 1-يك بطري 1/5 ليتري نوشابه رو بياريد 2-حدود 5 الي 6 سانت از كف جاي نوشابه رو از پودر قند(قند خوردشده) يا شكر و يا از دونه هاي قند پر كنيد(بهتره از پودر قند استفاده بشه) 3- بطري نوشابه رو پر از آب كنيد و خوب بهم بزنيد تا پودر قند در آب حل بشه.
تا اينجا تونستيد محلول رو درست كنيد. بعد يه ابر تميز بياريد و ابر را به محلول آغشته كنيد بعد بزنيد به لاستيك هاتون.بعد از 5 دقيقه به لاستيكاتون نگاه كنيد.قشنگه نه!
نكته:
1- حتما قبل از اين كار لاستيك هايتان از هرگونه گل يا خاك و كثيف بودن پاك باشه.
2- از اين محلول مي تونيد به گوشه هاي سپر و گل پخش كن هاي عقب بزنيد و سياهشون كنيد.

   دوست عزیزی در قسمت نظرات نوشته اند که با نوشابه (احتمالا کوکاکولا) می شود این کار را انجام داد. البته من نه آب قند را امتحان کرده ام نه نوشابه را ولی فکر کنم (در سایت منبع هم نوشته بود) نوشابه چون اسید دارد شاید کمی به لاستیک آسیب برساند... .

   از معایب تمیز کردن لاستیک با آب قند و نوشابه به دو مورد اشاره شده :

   ۱- به دلیل چسبندگی دو الی سه ساعت بیشتر دوام ندارد.

   ۲- بعد از مدتی و در اثر استفاده مداوم لاستیک زبر می شود یا به عبارتی خورده می شود.

   استفاده از اسپری هم گمانم باعث خوردگی سطح لاستیک می شود پس در نتیجه شستن با آب از همه بهتر است !

 

با تشکر - فرشید نیکپوری

+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم مرداد 1390ساعت 0:13  توسط فرشید نیکپوری  | 

 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... .

   ایام شهادت امام علی (ع) را خدمت تمامی حق جویان تسلیت عرض می کنم... .

   مدام از مزایای پاترول گفتیم دو کلمه هم از معایبش بگوییم!

   در این لینک ویکی پدیا به شرح حال نیسان پاترول پرداخته و معایبی از آن بیان کرده بود که توسط این جانب ویرایش شد... مطالبی را که به ویکی پدیا اضافه کرده ام با رنگ سرمه ای مشخص کرده ام:

  

ایرادات موجود در نیسان پاترول دو درب

1. مصرف بالا سوخت در برابر رنجرور .رونیز . جیپ صحرا و... . امروزه مصرف بالای پاترول با نصب دلکوی مگنتی و شمع چند الکترود به 14 لیتر در 100 کیلومتر کاهش خواهد یافت که در مقایسه با خودروهای ذکر شده رقم بالایی نیست. 2. خشک بودن- با نصب کمک فنرهای گازی و همچنین فنر پارابولیک به نرمیتی در حد پراید دست خواهید یافت 3. غیر فنی بودن ساخت آن و تبدیل کردن وانت به سواری[۱] - مدلهای 5 درب بسیار راحت و نرم هستند و مدلهای دو درب در مقایسه با سایر شاسی بلندهای هم رده شاید راحت تر هم هستند.استفاده از کلمه ی غیرفنی کاملا بی انصافی است متور پاترول بسیار قوی و بی دردسر بوده و در بدترین شرایط جوی و ترافیکی میتوانید با کولر یا بخاری روشن از یک رانندگی بی دردسر لذت ببرید. متور پاترول به ندرت خراب میشود چه متور ایرانی ساخت مگامتور چه متورهای ژاپنی.

   دوستان و اساتید محترم هر موردی هست بفرمایید تا اصلاح کنم... .

   همیشه وقتی صحبت پاترول می شود اولین مطلبی که به ذهن می رسد مصرف زیاد سوخت است! که این می شود اولین عیب پاترول! مصرف مینی پاترول را می شود با تمهیداتی (که قبلا صحبت کرده ایم) به ۱۲ لیتر در صد کیلومتر رساند... البته هستند دوستانی که مصرف را پایین تر هم برده اند اما خوب به قیمت قربانی کردن قدرت و سرعت... . تنظیم برق، شمع قوی، دلکو مگنتی، و مولد هیدروژن مصرف پاترول را به حد اقل می رساند... .

   ایراد بعدی را که بیشتر جلب نظر می کند میتوان خشکی پاترول عنوان کرد... .

   با نصب کمک گازی پاترول کمی نرمتر می شود اگر فنر پارابولیک هم اضافه کنید باز بهتر می شود یک مقدار هم ارتفاع بزنید به نرمیتی شبیه پراید دست خواهید یافت... ولی در خاتمه باز کمی خشک است! استاد سلیم سرپولکی در تهران و یک موسسه دیگر که اسمش یادم رفته فنر لول هم نصب می کنند... .

   ایراد بعدی را می توان سرعت پایین پاترول بیان کرد... مینی پاترول من در سرعت ۱۰۰ الی ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت از کنترل خوبی برخوردار است تا ۱۴۰ هم رانده ام اما پاترول خودروی سرعت نیست ولی در عوض در هیچ مسیری گیر نخواهید کرد... .

   یک ایرادی هم که بر پاترول وارد می کنند قدیمی بودن موتور آن است. موتور مینی پاترول من از نوع "مگا موتور" است. به نظرم این قدیمی و ساده بودن موتور پاترول نوعی مزیت است نه ایراد... .

   دوستان و اساتید عزیز باز اگر موردی به ذهنتان می رسد بزرگواری کنید و بنویسید... .

 

با تشکر - فرشید نیکپوری

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم مرداد 1390ساعت 21:26  توسط فرشید نیکپوری  |